logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۹۲۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس برنامه‌ریزی اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر:

علت کمبود اتوبوس‌های ابهر اعزام به شهرهای بزرگ‌تر است

علت-کمبود-اتوبوس‌های-ابهر-اعزام-به-شهرهای-بزرگ‌تر-است
کارشناس برنامه‌ریزی حمل و نقل و ایمنی ترافیک اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر گفت: بخشی از اتوبوس‌های ابهر به سرویس‌های دربستی رفته و یا از جانب پایانه مرکزی تهران و شبکه سیر آن به مقاصد‌ شهرهای بزرگ‌تر اعزام می‌‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در فضای مجازی شهرستان ابهر خبری با مضمون نبود اتوبوس در روزهای پنجشنبه و جمعه خصوصاً از تهران به ابهر، تأخیر بیش از اندازه، تاخیر در رسیدن به مقصد، نبود خدمات سرویس بهداشتی تا زمان آمدن متصدی ترمینال در تایم‌های غیر اداری منتشر شده است، که خبرنگار موج‌رسا این موضوع را پیگیر شد‌.

بیشتر بخوانید

سعید طاهری، کارشناس برنامه‌ریزی حمل و نقل و ایمنی ترافیک اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: از یک سو با عنایت به اینکه معمولاً در آخر هفته و تعطیلات نسبت به روزهای کاری تقاضای سفر کمتر بوده و در نتیجه تعداد اتوبوس‌ها هم کمتر است و از سوی دیگر بخشی از اتوبوس‌های ابهر به سرویس‌های دربستی رفته و یا از جانب پایانه مرکزی تهران و شبکه سیر آن به مقاصد‌ شهرهای بزرگ‌تر اعزام می‌‌شوند که البته اداره راهداری ابهر دسترسی و کنترلی بر ترمینال تهران و اقدامات آن ندارد و در مجموع موجب کمبود ناوگان در برخی از روزها می‌شود.

وی با اشاره به کنترل و رصد اتوبوس‌ها از طریق سامانه کنترلی دوربین‌های پلاک‌خوان بین‌راهی، گفت: ۷۰ درصد این اتوبوس‌ها باید مسافران را به ابهر برگردانند و با رانندگان متخلف با اعمال جریمه برخورد و کنترل خواهد شد تا در جهت رفاه حال شهروندان گام برداریم.

کارشناس برنامه‌ریزی حمل و نقل و ایمنی ترافیک اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر افزود: شرکت‌های مسافربری و رانندگان برای حفظ منافع مالی خود وقتی می‌بینند که مسافر کم‌تر شده ترجیح می‌دهند در تعطیلات سرویس‌های دربستی قبول کنند، بنابراین رانندگان هر سه ساعت حرکت دارند.

وی تصریح کرد: در زمانی‌که چند روز تعطیلی پشت‌سر هم باشد معمولاً در روز ممکن است تعداد کمتری ناوگان اتوبوس به سمت تهران حرکت کند.

طاهری بیان داشت: به هیچ عنوان نمی‌توان ادعا کرد که هیچ اتوبوسی در ترمینال شهر ابهر وجود نداشته و صرفاً تعداد ناوگان کمتر شده و طبعاً فاصله زمانی اعزام آن‌ها به تهران بیشتر می‌شود.

کارشناس برنامه‌ریزی حمل و نقل و ایمنی ترافیک اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: با پذیرش نواقص موجود، اهتمام مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر ارتقاء سطح خدمات و افزایش رضایت شهروندان از خدمات پایانه مسافربری شهرستان بوده و می‌کوشد با لحاظ منافع اقتصادی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه حمل و نقل مسافر برون‌شهری بر رضایتمندی شهروندان بیافزاید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹